Ha valaha kértél hitelt, béreltél lakást, vagy pályáztál valamilyen támogatásra, biztos találkoztál már ezzel a varázsszóval: munkáltatói jövedelemigazolás. Ez nem más, mint egy hivatalos papír, amivel a munkahelyed igazolja, mennyit keresel, mióta dolgozol ott, és milyen munkaviszonyban vagy. És itt jön a képbe a „minta” rész: Ez egy sablon, amit a munkáltatód (vagy annak könyvelése) kitölt, hogy a bank vagy más intézmény a saját szemével lássa a számokat. Az alábbiakban bemutatjuk hogyan épül fel egy munkáltatói jövedelemigazolás minta.
Mi az a munkáltatói jövedelemigazolás?
Ez egy hivatalos dokumentum, amit a munkáltatód állít ki rólad, és amely tartalmazza többek között:
A legtöbb bank és hivatal saját nyomtatványt használ, de ha nem, akkor általános mintát is be lehet adni.
Mikor kell?
Hogyan néz ki egy minta?
Egy átlagos munkáltatói jövedelemigazolás minta 1 oldalas, jól áttekinthető táblázatos vagy sornyi formátumban. Tartalmaz:
Munkáltatói jövedelemigazolás minta (kitöltött példa)
Munkáltató adatai
Munkavállaló adatai
Foglalkoztatási adatok
Jövedelmi adatok
Záradék
Igazolom, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek, és a munkavállaló jelenleg is aktív munkaviszonyban áll.
Kelt: Budapest, 2025. 08. 14.
Aláírás:
(pecsét helye)
Kovács Péter
HR vezető
Mire figyelj a kitöltésnél?
Tipp: előre készülni
Ha tudod, hogy szükséged lesz rá (például hiteligénylés előtt), kérd ki a HR-től időben. Sok munkahelyen 1-2 napot is igénybe vehet a kiállítás.
💡 Összegzés
A munkáltatói jövedelemigazolás minta nem bonyolult, de nagyon fontos papír. Ha tudod, mit tartalmaz, és előre elkéred, rengeteg időt és idegeskedést spórolhatsz meg.
Jó, ha képben vagy: A leggyakoribb banki kifejezések