Az „e-commerce” (ejtsd: í-kommerce) manapság már mindenhol ott van: webshopokban vásárolunk, applikációból rendelünk, online hirdetésekből kattintunk a kosárhoz. De mi is pontosan az e-commerce jelentése?
Mi az e-commerce jelentése?
Az e-commerce az angol electronic commerce rövidítése, vagyis elektronikus kereskedelem. Egyszerűbben: minden olyan vásárlás, értékesítés vagy pénzügyi tranzakció, ami digitális csatornán keresztül zajlik.
Tehát ha cipőt rendelsz a Zalando-ról, pizzát a Wolt-on, vagy koncertjegyet egy appon keresztül, máris az e-commerce világában mozogsz.
Az e-commerce fő formái
Nem minden online vásárlás ugyanolyan – az e-kereskedelemnek több típusát különböztetjük meg:
Miért fontos az e-commerce?
Mik a buktatók?
Példák a mindennapokból
Összegzés
Az e-commerce jelentése egyszerű: digitális kereskedelem. Vásárlóként kényelmes, cégeknek pedig hatalmas lehetőség – de aki belevág, annak számolnia kell a versennyel és a logisztikai nehézségekkel is.
Ez is érdekelhet: Gyakori üzleti kifejezések a gyakorlatban