Akár állásra jelentkezel, akár céges ügyeket intézel, az első benyomás sokszor egy jól megírt üzleti levélen múlik. Nem mindegy, hogyan fogalmazol, milyen formában küldöd el, és mennyire profi a stílusod. De hogyan néz ki egy jó üzleti levél? És mi az, amit semmiképp ne hagyj ki? Ebben a cikkben bemutatom hogyan néz ki egy egyszerű, de hatékony üzleti levél minta, amit bármikor használhatsz!
Mi az az üzleti levél?
Az üzleti levél egy hivatalos, írásos kommunikációs forma, amit cégek, intézmények, vagy akár magánszemélyek használnak hivatalos ügyekben. Lehet ajánlatkérés, panaszlevél, visszaigazolás, együttműködési ajánlat – bármi, ami nem laza, hanem inkább formális hangvételű.
Hogyan épül fel egy üzleti levél?
Üzleti levél minta:
Tisztelt [Címzett neve]!
Ezúton szeretném felvenni Önnel a kapcsolatot a [konkrét ügy, pl. „legutóbbi megrendelésünk”] kapcsán. Kérem, szíveskedjen tájékoztatni a [részletek, pl. „szállítás pontos időpontjáról”].
Amennyiben további információra lenne szüksége, kérem, keressen bizalommal az alábbi elérhetőségeimen.
Tisztelettel:
[Név]
[Beosztás, ha céges]
[Cég neve, ha van]
[Telefon, e-mail]
Mire figyelj üzleti levél írásakor?
Mikor használj üzleti levelet?
Végszó
Egy jól megírt üzleti levél profizmust sugall, és segít abban, hogy komolyan vegyenek a hivatalos helyzetekben. Használd a fenti mintát, alakítsd a saját ügyedhez, és biztos lehetsz benne, hogy jó benyomást keltesz!
Kép forrása: pixabay.com, Szerző: geralt